.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كشت مارچوبه در ۱۰هزار هكتار زمين مازندران
استان مازندران به دليل استعداد و پتانسيل بالا در كشت و توليد مارچوبه، مى تواند نقش مهمى در ارزآورى اين گياه ارزشمند به كشور داشته باشد. گياه مارچوبه داراى ارزش غذايى بسيار بالايى است و علاوه بر داشتن انواع ويتامين هاو املاح معدنى مورد نياز بدن فاقد چربى و كلسترول بوده و در رژيم

استان مازندران به دليل استعداد و پتانسيل بالا در كشت و توليد مارچوبه، مى تواند نقش مهمى در ارزآورى اين گياه ارزشمند به كشور داشته باشد.
گياه مارچوبه داراى ارزش غذايى بسيار بالايى است و علاوه بر داشتن انواع ويتامين هاو املاح معدنى مورد نياز بدن فاقد چربى و كلسترول بوده و در رژيم هاى غذايى به عنوان منبعى غنى از اسيد فوليك، مواد مغذى واسيدهاى آمينه شناخته شده است.
به گزارش شمال نیوز به نقل از ایزان، مهندس غفارى كارشناس بخش گياهان دارويى، سبزى و صيفى جات سازمان جهاد كشاورزى مازندران، اثرات دارويى اين گياه پيشگيرى از انسداد عروق، سكته هاى قلبى و مغزى، تنظيم كننده فشار خون، مانع ضعف بينايى و ضدسرطان هاى مختلف است.
وى گفت: اين گياه در استان به صورت خودرو در اراضى ساحلى و ارتفاعات جاده كندوان، منطقه كجور و بلده نور ديده شده است و كشت ارقام اصلاح شده آن در سطح بيش از ۱۰هكتار از اراضى استان انجام شده است.
وى مارچوبه را گياهى دائمى و اقتصادى دانست و افزود: خاك حاصلخيز، آب و هواى معتدل و دسترسى آسان به آب از نقاط قوت و پتانسيل هاى بالاى مازندران براى جذب سرمايه و توسعه كشت اين محصول پرسود و اقتصادى به شمار مى رود.
گياه مارچوبه در سه رنگ سفيد، سبز و بنفش برداشت مى شود و رنگ سفيد آن قبل از خروج از خاك برداشته شده و صادراتى است. همچنين رنگ سبز آن از خاصيت و ويتامينC بيشترى برخوردار است كه بعد از خروج از خاك برداشته مى شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محسن ابراهیم زاده 20 ارديبهشت 1388
این خبر را من در چندین سایت اینترنتی مطالعه کردم, با وجود اینکه اکثر وب لوگ ها آنرا نقل کرده اند ولی گویا هیچ کس از کسانیکه آنرا نقل قول کرده اند آنرا یکبار هم نخوانده اند تا اشتباه فاحش آنرا اصلاح کنند. در تیتر خبر آمده است که در شمال ده هزار هکتار زمین زیر کشت مارچوبه رفته است و در متن آن گفته شده ده هکتار !!! کدام درست است؟ فقط هزار برابر اختلاف دارد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.163 seconds.